Регистрация на земеделската и горска техника, превозните средства и машините за земни работи
ActionsРегистрация на земеделската и горска техника, превозните средства и машините за земни работи
Какво представлява услугата
Описание
Характеристика - първоначална регистрация.
В употреба се допуска самоходна техника с мощност на двигателя над 10 kW, несамоходни и стационарни машини, съоръжения, инсталации и апарати, използвани в земеделието и горите и машини за земни работи, след вписване в регистъра в 30-дневен срок от нейното придобиване от страна на собствениците по седалище на юридическите лица или постоянен адрес на едноличните търговци и физически лица.
Процедура - първоначална регистрация.
Длъжностно лице извършва проверка на заявлението с приложените доказателства и такава за комплектоване, идентификация и годишен технически преглед на място в съответствие с изискванията. Свидетелство за регистрация, талон за технически преглед и табела с регистрационен номер се издават в 1-месечен срок в случай на предоставени със заявлението доказателства или налични такива при друг административен орган.
Характеристика - промяна в регистрацията.
Промяна в регистрацията на техниката се извършва в 15-дневен срок от настъпване на следните обстоятелства: промяна на постоянния адрес или на адрес по съдебна, съответно търговска регистрация на собственика; промяна на собствеността или името на собственика; промяна на данните за техниката, посочени в свидетелството за регистрация; изгубване или унищожаване на регистрационната табела за регистрация.
Процедура - промяна в регистрацията.
Длъжностно лице извършва проверка на заявлението с приложените доказателства и такава на място за съответствие с изискванията. Свидетелство за регистрация и табела с регистрационен номер само по искане на заявителя, когато регистрацията е в същата област се издават в 7-дневен срок в случай на предоставени със заявлението доказателства или налични такива при друг административен орган.
Характеристика - прекратяване на регистрацията и отчисляване.
Прекратяване на регистрация на техниката се извършва при настъпване на едно от следните обстоятелства: по искане на собственика; при писмено уведомяване за изплатена тотална щета от лицензиран застраховател – за техника, неподлежаща на възстановяване или разкомплектувана за продажба на части от застрахователя; при писмено уведомяване за регистрация на техниката в друга държава-членка на ЕС. Отчисляване на техниката се извършва в 15-дневен срок от настъпване на едно от следните обстоятелства: бракуване; унищожаване вследствие на произшествие, природно бедствие или пожар; напускане на страната; регистрация на техниката в друга област; промяна в регистрацията.
Процедура - прекратяване на регистрацията и отчисляване.
Длъжностно лице извършва проверка на заявлението с приложените доказателства и такава на място за съответствие с изискванията. Прекратяване на регистрацията и отчисляване на техниката се извършва в 7-дневен срок в случай на предоставени със заявлението доказателства или налични такива при друг административен орган.
- Правно основание
- Закон за регистрация и контрол на земеделската и горска техника - чл. 11
- Наредба № 2 от 3.02.2016 г. за условията и реда за регистрация на техниката по Закона за регистрация и контрол на земеделската и горската техника - чл. 7, ал. 1
- Тарифа за таксите, събирани по Закона за регистрация и контрол на земеделската и горската техника (Загл. изм. - ДВ, бр. 64 от 2002 г., бр. 11 от 2006 г., бр. 48 от 2009 г., бр. 22 от 2016 г., в сила от 22.03.2016 г.) - чл. 1-4
- Какво е необходимо да приготвя предварително
Документи - първоначална регистрация.
- Заявление по образец;
- Документ за собственост с данни за марката, модела и фабричните номера на рамата;
- Квитанция за платена застраховка „Гражданска отговорност“ за самоходна техника с мощност на двигателя над 10 kW и ремаркета, когато техниката се пуска в действие;
- Документ за регистрация, издаден от компетентен орган от държавата по регистрация, преведен на български език, когато собственикът не е регистриран в Република България;
- Валиден сертификат за съответствие с ЕС одобрения тип или валиден сартификат за съответствие с национално одобрения тип;
- Валидна декларация за съответствие на техниката, тогава когато се изисква;
- Документ за оформен внос, когато собствеността е придобита извън територията на ЕС или ЕИП.
- Документ за платена такса.
Документи - промяна в регистрацията.
- Заявление по образец;
- Документ за собственост с данните за марка, модел и фабричните номера на рамата, при смяна на собствеността или смяна на рама или двигател;
- Свидетелството за регистрация на техниката;
- Табела с регистрационен номер;
- Доказателства, че техниката е преминала на изпитване и оценка за съответствие с приложимите изисквания за безопасност, при възстановяване на прекратена регистрация на техниката.
- Документ за платена такса.
Документи - прекратяване на регистрацията и отчисляване.
- Заявление по образец;
- Свидетелството за регистрация на техниката;
- Табела с регистрационен номер;
- Доказателства, че техниката: е приета за разкомплектуване; се съхранява в имот – частна собственост; се изнася от страната; е открадната.
Образци на документи
Възможни начини за заявяване
- Описание на електронно заявяване
Преди да започнете електронно заявяване:
- Необходимо е да инсталирате на вашия компютър Квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис (КУКЕП) или Квалифициран електронен подпис (КЕП).
- Необходимо е да притежавате профил в системата за сигурно електронно връчване (https://edelivery.egov.bg/).
- Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.
За да заявите услугата:
- Изтеглете подходящо заявление от връзката в края на описанието на услугата.
- Съхранете електронната форма на вашия компютър.
- Отворете формата с Adobe Reader.
- Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
- Попълнете всички полета с изискваната информация.
- След попълване на полетата натиснете с мишката в поле Дата и попълнете, за да се генерира уникален номер на заявката и поле Подпис за да подпишете документа с Вашия Квалифициран електронен подпис (КЕП).
- Проверете наличието на генериран номер в полето "Уникален номер на заявка". Този номер е идентифициращ заявената от вас услуга и по него ще можете да проверявате статуса на заявлението в системите еВръчване и еПлащане. Ако в това поле липсва генериран номер моля уверете се, че правилно сте изпълнили предходните стъпки.
- След като подпишете, съхранете формата на вашия компютър.
Съхранената, попълнена и подписана форма и необходимите придружаващи документи изпратете чрез системата за сигурно електронно връчване (https://edelivery.egov.bg/) към съответната Областна дирекция "Земеделие".
или
Натиснете бутона Заяви услугата, за връзка към системата „Електронни форми“.
- Такси и срокове за предоставяне на услугата
Срок за предоставяне на услугата
1-месечен в случай на предоставени със заявлението доказателства или налични такива при друг административен орган.
- Резултат от услугата
Кой издава резултата от услугата
Длъжностно лице в Областна дирекция "Земеделие"
Как ще получа резултата
- Услугата се предоставя от администрации
- Допълнителна информация
Услугата се предоставя от
Допълнителни данни за услугата
Вътрешно административна услуга: Не
Последна актуализация: 27.03.2024 г.